Saturday, May 8, 2010

pemandu kereta sekalian alam...TOLONGLAH!!!

so..arini ari ape kawan2??? yer sabtu..sabtu hari untuk mengadu..aahahaha...tadik masa jalan2 di jalan raya...aku mmgla cukup hangin ngan perangai2 pemandu kereta yg xreti bahasa nih...aku pon bawak keta..diorg pon bawak keta.....huhu..kalini aku bulan nk merepek pasal bawak kereta x berhemah..potong line lalu kat line kecemasan..xbagi signal if nk kona, langgar lampu isyarat, bawak laju2 cam nak racing...bukan..bukan....yang aku nk membebel kat sini ialah pasal SAMPAH!!


yep..sampah yg pemandu2 xreti bahasa kat luar sana buat!! aku mmg sakit mata if tgok ada je tgn2 yg terkeluar dari kereta dan..pap!! buang seketoi tisu...setin air..plastik...dan paling menyakitkan hati..buang puntung rokok!!! marah..bengang...hush..mmg mcm nk hon je kuat2..

kalau buleh hon tuh aku nk yg direka khas punyer..makna nya biler hon jek akan kuar perkataan2 yang memberi nasihat..seperti dalam citer katun tu kan..kalo buang jek,,aku hon..then kuar nasihat.."oi...xreti jaga kebersihan ke" ahahaha..amik ko pnjang plak nk eja tuh..xkisahlah tp yg pasti...hal2 buang sampah keluar dari kenderaan nih mcm dah jadik habit rakyat2 malaysia sekalian..nih bukan benda baru lagik..

jadik pada sesape yang rasa prihatin tentang alam hijau sekitar kiter nih..jagalah bumi kurniaan Allah nih baik2..jgn dicemari..jgn dikotori...cuba korg bygkan..kalo smpah2 tuh korg x buang keluar...simpan je buang dalam kereta korang..lama2 kereta korg jadik ape??cun ke?? ha.....so korang ada otak..korg ade akal..lu org PK la sendrik!!!!


"aku ANTI pembuang sampah keluar dari kenderaan!!"

6 comments:

Hasrol Nizam said...

fuh, sama la kita. aku pun tak suka dengan org macam ni.

pn fAzrin in d h0use said...

btl2...ari 2 tgh sy drive..ada sorg pak cik yg sgt bertanggungjawab yg campak plastik air yg abis penuh ais lagi kt tgh2 trafik lite..klu sy nk ckp xreti bahasa agak2 kurang ajar x? tp sgt sakit ati..nk pulak bukan sebarang kereta dia bwk..dia bwk kete honda stream..adoi...sungguh x beradap..

ikeen said...

seb baik aku ctlollipop xbuat pangai cmnie..haha

ms.GrEEn said...

hasrol nizam-gud...so sama2 la kiter try ubah habit ni pelan..kata org stat ngn 10 org then leh influence ke ramai org..haha

ms.GrEEn said...

pn.fazrin...erm mmg la..sbb fikir nk beradap..slalu kiter x dapat nk tegur or sound direct..geram jela buleh...ceh!! pki kete hbt2 tapi xde moral sivic watpe....huh!!

ms.GrEEn said...

ms. lolly...bagus..jgn wat prangai gitu k...kalo mkn lolipop pon...jgn buang btg die rata2 k...hehehe