Wednesday, April 15, 2015

Travel agency golden explorer cakap bebelit2

HATI2 DGN TRAVEL AGENCY NAMA GOLDEN EXPLORER
***************************************

Salam..
Ini kisah benar ya.. org dari golden explorer ni nama dia zeti...kak zeti katanya ex pramugari mas.. benti sbb gembira kerja di golden explorer utk tolong org2 suka bejalan ni dpt benefit dan free itu ini smbil melancong. Gituuuuu!!!

Dia dpt nmbo aku hasil rekemendasi dr kawan skolah.. taktik dia mudah.. dia akan jadi mcm kawan korg yg korg kenal betahun lamanya..mesra...ramah.. power x power.. dia cuma akan ajukan soklan.. " sue..s***m*** ni awk knai kan... Kawan skolah ke stu uni eh? " pancing tu nampak... Aku pun jawab jela.. " ohhh tu kawan skolah." Maklumlah aku pun peramah...  Dia ni akan call2 dan call byk2 kali smpila stu tahap dia dapat smpaikan hal berkenaan hotel free dan benefit2 yg dapat jika sign up dgn agency diorg ni..aku rs dia ni call aku dekat 10x jugaklah.

Aku memang x minat pun. Tp bila dgr dia punya janji yg wowweeeiii.. siapa tak mau kan.. mulanya aku mintak keterangan bertulis.. antar je kat email. Aku baca dan nnt klo beminat aku sign dan bayar la... Ohhh katanya.. xleh dik..semua ni kena by keterangan..kalau baca nnt adik x faham dan jadi lebih salah faham. Biar kita explain dan adik dengar k.. dia pun mulalah.... Bla3.. hotel free.. bla3.. xde expired date... bla3.. melancong dgn tour2 free... Bla3.. boleh claim minyak... Bla3... Byklah..janjinya..mmg indah dan manis belaka

Nak dipendekkan kisah..aku pun...diam dan excited.. rasa mcm ok.. mcm best.. tp xpelah..bgla masa kak kita pikir dan tnya suami... Lgpun kad kedit xde..suami pgg semua..  waahhh selamba dia mintak meh nmbo tepon suami awk dik.akak kolkan... K.zeti ni betoi ke idokkk... Pastu dia bg option lain pulak.. awk ada debit kad.. aku ckpla ada... Sibuk dia tnya ko keje apa dik...laaaa x keje? Mesti suami ko gaji beso ni dik..dia bg ko dok umah je... Klo akk jd ko dik.. bek becuti2 ni.. best apa....xde hal kerja nk pk.xpayah apply cuti bagai2..... pot pet pot pet... Smpailah satu ketika dia kata.. eh.. akak nk tryla cek ko punya debit kad tu masih aktif ke tidak eh dik

Sambil2 dia selit..kata kawan aku yg nama sipolan dan sipolan dah sign up dik..diorg nk cuti ke medan... Ke hanoi betnam.. ke hongkong.. ke aussie.. amboiiiiii... Dalam ati aku.. wohh mesti best ni..sbb rmi rakan2 seangkatan sign up.... Akula bodo xtnya diorg btui ke idak pulak kan..sbb dia wasapkan list nama weiii..siap tepi list nama tu tulis paid..paid..paid... Mmg halus!!! Upanya nama sipolan2 dia petik..x sign up pun.. tp ms tau tu dah telambat pun ha.. padan muka aku lagi.

Kita yg dah syok besembang sbb dia kata laki aku kaya bagai2 kan.. kembang la setaman.. (dasar manusia xleh kena puji mmg ginilah) hahaha.. so aku pun selamba x pikir apa sgt... Bacakan dia nmbo kad debit depan tu.. telajak skali dia tnya expired date... Aku pun bagi.. dalam ati pk.. xpe kot.. sbb dia xtau nmbo cvc ( 3 angka blakang kad) tu.. so xkanlah jadi apa2..  tup2 kata k.zeti ni.. haaa.. kad ko ni boleh guna dik... Akak sambungkan ko kat kawan akak jap.. nnt dia explain

Aku pun tgula.. sbb diaorg yg call kan. Jadi tgu sekejap dia smbungkan ke shona.. kawan dia.. skali shona ni kata.. transaksi sign up awk dah sukses.. tolong bacakan email apa semua kita nak hantar dokumen2 yg awk dpt bagai2.. dan kita nk poskan juga sekian2 voucher... Demm!!! Bila pulak aku setuju nk sign up? Korg nmpk permainannya kat situ? Nmpk x?ms tu aku ckp..la..xdepun sy setuju kak nak sign up.. dia twist balik aku.. katanya.. eh.. kalau xnak knapa bg nmbo kad td..aduhai..sistem dah tolak dik..kita takleh buat apa. tegamam aku kot!!! Pastu xpelah..pujuk ati.. xpekot servis ni.. mgkin bagus..senang nk p bejalan..

Upanya.. jnji manis diorg.. mmg lgsg!!! Hampeh!!!

So pd korg2 yg dah terrekemenkan kawan2 korg yg 8 org atau lebih tu.. tolong igtkan kawan korg jgn sebut apa2 pun nmbo kat kad.. tak payah!!! Join pun xpayah...klo rs nk join jugak lantak korg lah..

Privilege dia bg pun..bukan sebagus dikata. Hotel2 dia.. choiiii.. menangis klo ko tgok list dia bagi..lgsg x sama mcm cakap2 manis k.zeti tu..  tour yg kata free? Bila ckp nk g sekian2 dia bg qtion bgai .. mahai nk mmpos! Mana free tah? Claim minyak? kawan aku smpai arini seposen pun x dpt lagi.. tgu turn katanya.. pastu..kata dia voucher tu bila2 pun boleh guna.. tp bila dpt voucher.. nah! Ada expired date la weiiii... Pastu stu tmpat becuti xleh guna voucher tu serentak.. kena guna lain2 time.. woiii.. nk becuti brapa kali setahun camni?

Jadi tolong ya.. hadik hakak sedara mara kawan2 semua.. jika ada nama agency atau modus operandi sebegini call korg..xpayahla layan.. bila.dilayan akan terbanglah RM korg skali.. bukan sikit la wei.. rm599!!! Bg korg yg beharta byk..xkisah la kot...mcm aku yg kurg kaya ni.. rm599 ni boleh makan kentaki 600x oiii. Huhuhuhuhu...

Pada kawan2 aku yg aku rekemenkan korg... Aku juga mohon maaf.. ampun zahir batin.. aku xtau mcm ni servis taik diorg... Jgn simpan dndam sama aku.. aku betul2 mntak maaf... :( manusia camni aku doakan Allah bg kesedaran dan hidayah kat diorg... Pk sikit rezeki dpt cara camni.. ckp belit2.. berkat atau tidak....sekian

Aku yg padan muka,
S.M.Y

*viralkanlah kalo sudi.. xmo ramai lagi terbagi nmbo kad mcm aku ni

1 comment:

Anonymous said...

Assalam Cik Hijau saya rasa komen Cik Hijau ni tak perlu lah panjangkan, sebab kesian orang yang cuba memeberikan service terbaik, saya dah guna service dengan G Card ni, dah lama dah, dan banyak group booking yang saya saya minta G Card uruskan, semua nya ok, daripada Cik Hijau menulis di dalam blog macam ni kan x bagus, cuba cari jalan peneyelesaian kan lebih bagus, jangan, sebab kata kata Cik Hijau, telah meranapkan bangsa sendiri pula, sekian terima kasih