Wednesday, August 11, 2010

RAPATkanla saf..




adoi.....marah btoi dalam hati tadi...aku pegi solat terawikh..(bukan nk riak kat sni ok) tp aku mcm terlampau geram biler ada je org2 yg SELFISH...xmau rapatkan saf ni...aku x kisah la kalo x nak bersentuh bahu terlampau sgt mungkin ada sebab kaki takut kna hempap ke..sbb mungkin die sakit kaki ke..ape ke....aku leh lagila cuba2 nk paham...(sket je renggang) tapi ini...

mak aiii!! renggang yg ko buat...mcm boleh letak gajah sekor!!!
halo! tolongla yer..even x belajar kat skolah pon..imam dok berbuih igtkan.."lurus dan rapatkan saf"....setiap kali nk stat solat kn...ape susah meno ke...bukan pe...kalo ko sorg2 buat kat blakang xmau dok dalam saf...xpela..lantak ko la...


ini...ko dok dalam barisan..tgh plak tuh...adesss...putus tiba2..mau nyer x hangin....org sebelah die plak idak ke mau tarik kasik die rapat sket..hm...main peranan la beb...ini bukan nk kata aku je hebat sangat...tp ni untuk peringatan diri sendiri jugak terutamanya...aduhai....

nak tau lanjut kenapa kena lurus dan rapatkan saf nih..korg leh jenguk2 blog kawan aku nih...menarik pendekatan die...BACA SINI

p/s:mungkin panas..nak kipas or port yg sgt cool..tuh yg renggang bagai nk rak...X LEH TERIMA!!! tapi inila benda paling susah nk tegur pon..huhu:(

5 comments:

ketingting said...

ehehe ~ marah sungguh ea. takpe, dugaan semua tuh. dugaan bulan puasa. sabar je la ea.
tapi memang geram pun kalau ada yang jenis camni, bila saf tak rapat, tengah semayang pun hati kita jadi lain macam je la...susah kalau orang xblaja agama ni..

ms.GrEEn said...

ketinting..ikut hati mmg mau marah..sbb semua pon amik mudah je benda nih...angap xde ape2..mcm benda remeh..cuma rasa terkilan..ape guna berjemaah kalo selfish:(..biala x penah blaja agama tp cuma paham perlahan2 sebab igtan demi igtn imam dok beri...tuh je...yep..kena sabar..:)

Sara Maya said...

Fuhh...tak sgka mlm td kita hangin utk hal yg sama...Aku rasa aku tak khusyuk mlm td..If takmo rptkn saf,blk solat sendiri sorg2 kt umah je la weh!!Masa zmn pemerintahan Saidina Umar r.a,beliau siap gunakn pedang utk luruskn saf...Zmn skrg pun kena guna cmtuh gk kot...Yg dok ketegaq awat taktau...Jenuh la aku if nk gi check sorg2 dr saf dpn sampai ke saf blkg...Yg keji makcik sorg nih,aku tarik makcik A aku suh rapat dgn aku,yg makcik B sblh makcik A terus angkat takbir...ini bkn mslh krg pengetahuan agama tp their attitude yg mcm....(ops!nasib baik tak m'car**)KETEGAQQQQ!!!UUUWWWWAAAAARRRRGGGGGHHHH!!!

ummiross said...

ye lah kan,ummiross pun setuju,bab2 rapatkan saf ni,ramai yg ambik ringan,masalah yg sama yg ummiross lalui jgk bila pegi tarawikh

ms.GrEEn said...

sara-ko bawak je pembaris pnjng..kaki katok kaki yg xmau rapat tuh..hehe(kalau berani la) ahax..
ummiros-bukan time solat terawikh je...time solat2 ain pon same..huhu..mmg truk kn..masalah nih xtau la camne nk banteras