Monday, June 11, 2012

Restoran Haji Sharin Low, Shah Alam (belakang JAKEL shah alam)

ha..amik....berturut2 cerita pasal makan...ape ko xsuke? menyampah? rasa gemok bila baca...fine..sila xpayah teruskan baca..haha...tapi aku tetap akan terus menaip..pedulik!!!


 
Kalini kami ke Restoran Haji Sharin Low plak...restoran ni terletak dekat je ngn JAKEL Shah Alam yang besor tu...korang pusing je lorong belakang2 tu..mesti jumpa... cumanya mungkin x pasan sbb decorationnya dari luar sebijik mcm restoran cina...ngn gantung2 tanglung merah tuha...pintu pon ade tulisan2 cina..cuma yg xde ialah itik gantung kat depan2 kedai..hahaha..ini kalo ade..aku pon mcm x minat nk masuk..(walopon itik ade je yg halal) itik kat sini paling recommended...tapi kitorg x minat itik..haha..kang oder x sape makan... apehal?

Kitorang arini makan kat sini sebab ayah men nk belanja..maklumlah dah gaji...ini time mak men rehat2...xmo masak kat umah...hehe...ape lagi peluan jn dilepaskan..kami ikot!!! hahaha..


Masa ni...kitorg order..daging masak black ape tah(lupe)..yg pasti bukan black pepper...daging ni aku x sempat nk rasa sbb masa tuh dok daging ni dok depan ayah men n mak men..so cam malu2 ayam nk mintak..dan ianya habis...demn! huhu

Pastu ade tofu sizzling...ni feveret mak men aku rasa...sbb tiap kali mana2 pegi pon mesti ade mende ni dia order...tofu tu jenis tofu jepon..pastu die masak guna kuah sizzling mee mcm kat fudcourt2 selalu ada tu..sedap gak..


Ini ayam lemon...pergh!! sedap oi...nampak je bodo2 camtu..tapi rasa die..wow! best sangat... xingat sape yg order menu ni..ayah kot..aku hentam sampai kembong..ahaha


Lagi.. ade butter prawn..ini pilihan aku..sbb aku suka udang...bagi aku udang kalo org buat rasa sedap dan x hanyir ialah udang paling ngetop dan best sekali...so far kat Sharin Low ni..udang die sries wa ckp lu...xde bau udang yg pengit cam hanyir2 tuh..best...rangup dan tasty sangat!!!!


Incik hubby pilih sayur taugeh ikan masin..ok yg ni aku xrasa sbb aku bukan penggemar taugeh..bagi aku..taugeh adalah antara sayur yg mematikan selera selain sawi dan kailan...haha..



Adik ipo(ija) plak pilih ikan steam hong apetah...uish..yg ni enak...rasa die mcm nk asam2 pon ade..nak taucu pon ade...pergh..meleleh bila terkenang..haha..

Okeh..itu sahaja...tapi yg pasti kitorg makan time lunch tu sampai mlm kenyangnya...bayangkan! haha..So dtgla beramai2..dekat je ngn jakel dan kedai2 tersenarai di dalam gambar di bawah ini...psttt!! aku dah jumpe butik Raduisite yg pemilik die super cute & comel:) IKA...:)

1 comment:

dalila said...

weee..sodapnya sis..
minggu dpn nk gi sana nk try la..
siang bukak x?
tq ya for ur info ;D
nice entry..