Wednesday, August 15, 2012

benda kecik pon boleh buat heppy

Sekarang ni musim2 dekat nk abis Ramadhan...terasa mcm cepat btol masa berlalu...rasa baru semalam kiter mulakan bulan Ramadhan dengan berpuasa...masuk harini dah tinggal 3 hari je lagi...MasyaAllah...

Di tgh2 kesibukan buat amal ibadah untuk mencari pahala berganda..aku masih lagi bz ngn upah jahit manik..ujung2 ni byk plak baju...ingatkan dah abis dah..sekali masuk..amik kaw...ape pon sempat.. tetiap mlm akan berjaga pas sahur juga berjaga dalam cuba nk siapkan tempahan2 x seberapa aku ni.. Alhamdulillah..rezeki...

Cuma kalini punye entry nk share betapa aku touch betul ngn hubby yg sorang ni...dalam aku tekun dok menjahit..dia pasti ada di sisi untuk temankan...cumanya dia x de la tlg jahit plak khen...mmg buang tebiat kalo gitu... yang hubby buat setakat ni aku prasan dia cuba untuk buat aku x rasa terbeban dengan kerja2 yg x henti2.. ade masa die borak2 ngn aku..ade masa die akan main game sebelah aku..ada masa die akan surfing internet..semua sebelah aku niha..sambil aku dok menjahit...pelan2 lama2 siap pon...dah siap baru kitorg kan tido...die xkan tido selagi aku pon x tido...hm...

Setakat ni persediaan raya kitorg pon rasanya dah xde ape lagi..cuma tinggal nk masukkan duit dalam sampul raya je..baju semua dah ade..sampaila satu ketika semalam tiba2 encik hubby tanya.. "dear..u ade nk beli ape2 lagi x..bitau saye...saye nk belikan awak something untuk raya ni..ape lagi yg u xde dear? " 

Tergamam aku...slalunya part2 nk belikan ni xpernah plak die tnya..masa kat kedai berkenan..angkut dan die bayarkan..haha...tapi kalini bile ditanya camni rasa terkedu...poyo hokay..sgt touched! hahaaha...aku pon try kontrol poyo.. "dear...nk beli ape lagi..semua da ade kot..blouse mak dah belikan..kasut raya dah redeem guna angpow kawen dr opis u aritu..henbeg hantaran pon x guna lagi..seluar jeans dah rembat kat giordano masa balik ipoh aritu..bukan 1 tapi 2 hokay... lagi ape..erm tshirt pon dah mak belikan...spender pon mak dah belikan...(mak men aku mmg suke belikan aku mcm2 kalo die g oversea) haha.. giliran hubby plak terdiam..."tula eh..sume dah ade..ape saya nk beli bagi awak untuk raya ni eh..kesian awak keje teruk nk carik duit sampai kena amik2 upah camni...huhu" LOL aku mmg gelak je dgr statement die gini..mana x nya..yg susah ialah aku bukan die pong.sbb ini yg aku minat..mmgla suka nk generate money tapi aku x ske nk guna duit org lain walopon itu husben sendiri... aku mampu usaha..aku usahakan....cuma aku rasa sgt besh bila die sangat caring sejak da kawen ni..masa berchenta dulu..caring die x pernah die tunjukkan...haha...so...indahnya perkahwinan itu kan??? benda kecik pon kiter rasa cam..wow! berbunga2....

I LOVE YOU HUBBY!! (^^)

No comments: