Sunday, August 22, 2010

9 beradik tunggu papa mama pulang

tajuk nih buat aku rasa tersayat hati sgt...

nih happen kat kuala krai..aku xleh nk bayang...mak bapak jenis ape tah dorang nih..dah la anak sampai 9 orang..kot ye pon gado..toksah la sampai dua-dua pon blah..tinggal anak2 terkontang kanting...yg paling sulung baru 11 tahun weh...adoi..ape la budak darjah 5 nih boleh buat untuk pastikan adik2 die sume ok:(

ni mak bapak diorang..
*kalau korang ade ternmpk kat mana2 sound je diorg nih suh balik jaga anak diorg..truk btoi..huhu

seb baik ada datuk die..tp tuhla..duit pon sure x ckup manjang...rm400 DUN kuala Krai bagi.kalo sebulan rm400 untuk susu2 dorang lagi..baju2 dorang lagi..makan minum dorang lagi..huwaaa~ raser nk nngis..dan apela sorg datuk leh buat biler cucu2 ramai camnih..msti sume pon serba kekurangan..

*sgt sedey biler tgok muke2 innocent mereka nih..huwaaaa...

aku terbaca berita dorg nih sampai buat kad raya ramai2 sebab nk mak ayah dorg balik..kesian sgt.mak ayah diorg blah tingalkan dorg 9 beradik nih masa raya tahun lepas...makna dah nk raya balik dah nih..dah dekat sethun dorang x balik2..adui..sadis:(

p/s:esok2 kiter pon bakal jadik mak ayah..pada yg dah jadi mak ayah..pk la masa depan anak2 nih..kesian sgt..huhu

10 comments:

Amyza_nia said...

entah hape hape ntah..kok ya pun begaduh laki bini..jgn la tinggalkan anak-anak tu..anak dia tu dah la bukan sorang nk tinggal kat datuk jaga..ni 9 orang..beranak je tau..jaga tak tau...

ummi iman said...

apa nak jadi manusia zaman sekarang...ishhh

Sudir Suichi said...

mcm nk menanges lah tgk bebudak tu~~aisehmen

ms.GrEEn said...

amyza-aku pon nk buat ayt yg sama cm ko..tp dah ko kata dulu..mmg truk la kn..anak2 kn rezeki..anugerah Allah bagi..huhu
ummi-tu la pasal..senang agaknyer masa die beranak sebyk 9x nih..uhu
sudir-tauxpe..muke xbersalah je masing2..mengharap sesuatu..

aren said...

adeh..kesian budak2 ni

Hamzah Ian said...

adoi la.. saper la yang paksa budak2 ni lukis kad raya.. baik beli nasik..

elmo blurb said...

kesiannya mereka!
isk. isk.
hopefully nanti kawen mampu jaga naak sebaik mungkin! ~.~

elmo blurb said...

*anak

diana said...

la..buat anak banyak2 wat pe
kalau tak sayang..
bertanggungjawab le sikit..
jgn tau bertonggeng je..
tau sedap je!!

ibu WaWa said...

sampai hati mak dan ayah mereka buat macam ni...

apalah dosa anak2 ini???