Thursday, October 21, 2010

rokok membahayakan kesihatan












ko ni kan...ape masalah ni
rokok kan leh bawak mati...
apesal la ko masih buat2 x reti...
masih nak juge isap lagi...

bila awek marah2 ko kata
"aik...saya kenal rokok lagi lama dari kenal u apa"
adoi..pedih ati nih...taktau nk kata mcm mana
takpala..mungkin ko benti esok2 ...tulat2..lusa2...











siap gambar kat kotak kemain ngeri
aku ingat ko dah nak benti
maklumlah gambar2 terpampang tengok pon naik geli
rupe2nyer rokok casing plak ko pegi beli!!
katanya.."hehe..letak dalam nih, pic depan xde la ngeri dan geli"











dah bertahun berlalu..
aku tgok masih sama je mcm dulu
pas makan je dok sibuk nk cari port isap benda tuh
benda ape lagi...kalo bukan rokok la tu..

kdg2 rasa fedup + menci
tak tau ke aku ni xmau ko mati
tapi ko? mcm x sayang diri
padahal bukan main hebat teori
politik sana politik sini

udah2la tu isap rokoknyer
ape pekdah dapat pon taktau ler
badan sok sakit, jgn dok mrengek tak tentu pasal yer
kalo trus2 mcm nih...hai...mmg ntahler...

rokok kan ada nikotin bahaya
ko tau je kan tp masih degil nk isap juga
penat dah larang tapi masih sama
dahla lantak ko nk buat apa

aku nih nak idup lama lagi
so jangan dok salah aku kenapa takmau kawin2 lagi
nih syarat aku malas nk ulang banyak kali
kalo rasa nak kawin..silalah bawak2 berenti

dahla..naik mnyampah kalo cakap pasal ni
mcm cakap dengan orang pekak, buta tuli
padahal mengaji kemain tinggi
harap ada ilmu tapi xmau amal ape nk jadi?
pegilah buat suke hati...
tak payah nak pujuk2 aku lagi
apa yang pasti..
aku nak ko berenti....!!!















p/s:ini amaran kerajaan Malaysia...benti merokok pada yg merokok...rokok bahayakan kesihatan...pada yg belum merokok ko jgn nk susah2 pegi belajar merokok plak..igtla org tersayang..

hasil karya bengang-enichan a.k.a ms green

4 comments:

CiK QiQi said...

hehehe...qiqi sjk awl knl ngn si dia da sound awl2 da...kalo nk kwn, sile tggl kn rokok n alhamdulillah die leh tgglkn tabiat 2..lega qiqi...qiqi mmg xthn bau asp rkok 2

elmo gemOk said...

rokok, urghh,, sangat benci..
siap buat paper assignmt tajuk pasal rokok..
rokok merencatkan otak keturunan nanti..
so carilah laki tak merokok..

ms.GrEEn said...

cik qiqi-tula..dulu ade bf x merokok...clash plak..huk2
elmo-yep tau tuh...sgt sedih:( tp cm xtau nk watpe...sgt degil hokay..

Sara Maya said...

aku sgt pasti entri ini ditujukan khas utk siapa...tp adakah manusia itu m'baca entri ini??i loikeee this entri very much!!