Friday, January 14, 2011

kelas kena meriah

so far..aku banyak adaptasikan ape yg lecturer zaman aku blajar dulu buat.....di tokok tambah oleh aku dengan poyonyer bila aku plak jadik tukang ajar....walopon aku rasa cam poyo..tp pedulik! janji kelas aku hepi..

so..untuk kelas aku...mula2 aku masuk..muka mesti mau garang ok..GARANG! siler garang!!!!!!!!! kalo buleh ditambah dengan muka DINGIN macam xde perasaan....pastu dimulakan dengan rules2 yg macam menyakitkan hati...contoh ..
1. dalam kelas aku NO T-SHIRT allowed...(berkolar pon xnak kalau buleh)..yang girls...wajib berbaju kurung..








2. NO JEANS! nih pon aku tau ramai jek student2 yg rasa pakai jeans tuh cam lepak..xde2 aku x ske..nk pakai jeans sila pegi GIANT atau TESCO bukan dalam kelas aku!








 
3. setiap kali before class begin...3min speech wajib dilakukan....sape yg bagi ni? aku ke? harusla tidak..public speaking ni student2 aku yg kena bagi..xkira topic ape pon..janji 3 minit..in ENGLISH!ahaha














4.wajib ada nama atas meja...yang ni mmg student2 aku sengal sangat x mau buat. malu katernyer.. tapi biler aku telah membengiskan diri..amik kau...mmg semua dah patuhi..yess...! aku senang nk point je n panggil sesapa yang aku suke...ahahaha...secara x langsung biler tiap kali tgok those names....kejap je dah buleh ingat nama diorg walopon dalam satu2 kelas tuh ade 20+ student..memang mujarab la...ahaha(ini skill yg aku penah kena masa dip dulu..PM arun..oi...gerun2..ahahaha)skang student2 aku sekalian...siler gerun dgn miss S ni plak k..ahahaha

5.tutorial +lecture selang seli.....sekali bagi tutorial..memang sedebuk banyak giler sampai aku tau ade yg mngeluh2 ..pedulik sajork mereka tuh..sebab bukan ape...bagi banyak2 at least diorg akan attempt more than half pon dah kira bersyukur..tapi kalau bagi 3 jek past sem suh buat...agak2 brapa dorg buat? ahahahaha...satu pon belum tentu siap..!!





6.aktiviti2 menarik harusla wajib dilakukan dalam kelas..bagi mewujudkan keharmonian dan kecintaan mereka terhadap subject2 yg aku ajar..hehe


maka kesimpulannya...aku senang mngajar student kat sini!!!!!!!!!!!!!!!! do respect me..and i respect u back..as simple as that..:)

No comments: