Friday, July 16, 2010

tazkirah pepagi JUMAAT


ini adalah gambar jam aku...jam yg paling lama x penah rosak dalam simpanan aku..mcm jam laki..(mmg pon laki punyer) tapi bukan laki yg bagi yer....aku yg beli design cam laki nih..konon nk nmpk kewl la..(mmg pon kan) hehehe...so jam nih dah hilang..masa aku solat kat JJ Ipoh aritu..aku tertinggal...dah tertinggal aku xpegi pon amik balik(sbb aku x sedar hokay) tau2 jek sebulan pastu biler aku pegi lagi...uwaa!!! udah xde(harusla kn)...erm..so sampai skang aku masih tidak berjam..malas mo pk..pakai jam dinding sudeh..huhu
oh...sekejap2 itu baru mukadimahnyer..so pagi2 Jumaat yg indah + penuh barakah ini aku nk sama2 ajak korg renung something..pasan x hari2 yg kiter lalui skang nih sgt2 la pantas..selak kalendar aritu baru masuk awai tahun..tup2..baru nih dah abis bulan jun 2010..skang?? dah abis pertengahan bulan JULAi 2010??!! giler btui..


kalo korang congak2 balik(pada yg x cekap sila pakai kalkulator) hahaha...
ok kalo kira2..ape je yang korang dah buat sejak awai taun aritu sampai la tgh tahun dah terlebey sket nih untuk idup korang? aku ...erm jujurnya aku nk bgtau..aku mcm x sempat nk buat ape2 pon...sebagai contoh..
1)masih malas tlg mak:(
2)bilik pon xske nk kemas(sekali sebulan je)
3)asik mkn...(xkurus2)
4)bz manjang (duit takde pon)
5)huish..byk ah..penat nk list..



eh..apehal kalendar dah ogos nih..terlaju sudah...hurm...asal aku ada tanda 11hb lak tuh..ade ape eh?? hurm..mushkil2..bukan besday aku..mak pon bukan..abah pon bukan..adik beradik pon bukan..tapi apekah!!? ooo..oo...yer2 aku dah igt..itu tarikh kiter bakal poser...lor..ramadhan nk dtg lagi..yeh3..i loike..bulan rezeki.bulan diet..dan bulan buat pahala byk2:)..so..renung2kan dan selamat beramal..sket jek lagi..nk pose dah..:)

No comments: