Sunday, April 5, 2015

Kerja vs berhenti kerja ( part 2 )

Dekat setahun aku kerja dgn david. Boss dekat s.t li & co. Byk benda aku belajar. Sbb situ staff ada 4 ketoi je. Semua cina dan aku sorg je melayu. Sistem semua pakai jenis lama.. disket lagi bagai. Phewww..  mujur aku celik computer..disket pun xpe.. haha..

Lepas kerja situ...bf aku masa diploma dlu antar family dia utk merisik.. eceh.. kemain di risik2. Lepas risikan dilakukan.. kami pun diskas.. xkan aku selamanya nk kerja kat ipoh dan dia kat selangor..

Oklah fine. Aku amik langkah benti kerja dan mulakan life di KL. Tah macam mana tesangkut job as lecturer accounting kat unikop kL.. pergh.. mengajar la pulokkk..  dahla subjek dapat semua yg aku rs mcm nk mati masa belajar dlu.. costing, accounting, auditting... Hiyargh!!!! Tp sahut juga semua yg di assign oleh k.p (ketua program) ms tu.. nak tanak siang malam semua nota aku study semula. Sebelum start kelas.. kenala sendiri paham dlu. Nk ngadap student ... Kang kna soal balik naya den...

Alhamdulillah.  Sesi ajar dan diajar dan mngajar berjalan lancar.. seronok yg amat!! Aku pun brulah rs macam.. eleh..senanh upanya costing.. (dulu asek gagal je time test.) Final pun lulus ngam2 ckup makan.. hekeelleh..

Masa mngadap student. Aku x benti lagi berbiznes. Kalini lebih mudah. Sbb student kot..suka tudung!! Selamba abis kelas aku bgtau siapa nk tgok shawl ke apa.. meh dtg bilik lecturer. Apa lagi. Truk kna kerumum.. best gilos!!! Online pun masih on.. jlan cam biasa.

Hehe.. ms tu x pk pun nk benti keja.. dah knapa nk benti kalau boleh masuk 2 in 1 kan.. so trus mngajar smbil beniaga..

Xlama pastu.  Lepas dah tunang... Masa nk ikat diri ngn perkahwinan.. time tu mula lah.. incik tunang suruh pikir2kan lagi. Smpai bila nk dok kl - selangor ni.. dia mmg xmo pindah kl.. akulah lagi skali kna move. Sedihnya time ni toksah ckplah.. xleh digambar dgn kata2.. seronok jd pengajar upanya...huhu

Apa aku buat next? Tgy next entry.. hahahaha..

No comments: